About Me

My photo
i m syahada...my friends always col me adda..n i love that sweet name bcoz it was given by my mum...I LOVE MY MUM soooo much...eventhough i never ever tell her that i love her this much... all i do just now only 4 my beloved n lovely mum...

Tuesday, February 1, 2011

bila sedikit sahaja nikmat ditarik...

2 hari lalu aku membantu mak membuat kerepek pisang untuk dimakan begitu sahaja...huhu kerana 'excited' sangat nak tolong kerana bertahun lamanya mak tidak melakukan kerja-kerja seperti itu lalu sejurus bangun dari tidur aku pon terus menolong mak menyagat pisang tanduk...secara tidak sedar aku telah menyagat sebahagian daripada jemari telunjuk belah kananku...wah darah melimpah tanpa hentinya hampir setengah jam jugala....huhu namun berkat keprihatinan mak...dengan menyelup garam dijariku, dengan izinNya terhentilah darah tersebut...alhamdulillah... tetapi mak oi pedihnye tidak dapat digambarkan dengan kata-kata...huhu sedappppp.....tapi mak selalu pesan dalam hidup ne kena berani...ape tu orang putih cakap...''dare to survive''...gitula agaknye..jadi aku malas nak menagis dah kerana tangisan kadang-kadang membunuh...membunuh jiwa kita untuk menghadapi kenyataan,...huhu

lepas daripada kejadian itu aku pon masukla kije lambat,,jadikan sebagai alasan...huhu...lepas daripada kejadian itu aku membungkus jemari ku da macam orang kene potong tangan,,,banyak gak customer bertanyakan hal jariku ini namun dengan selamba aku menjawab saya kira duit banyak sangat la ne....huhu...
sakit gak tersentuh pape je berdarah...minyak gamat sentiasa berada disitu...huhu...Alhamdulillah, sekurang-kurangnya dengan ujian ini aku lebih menghargai diri dan nikmat yang diberikan olehNya....amin

No comments:

Post a Comment